Ansök till Kodachicon

KodachiCrew – ett av våra interna team

Bli funktionär hos oss och få en awesome T-shirt, samt minnen för livet och erfarenhet att sätta på ditt CV!
Har du några frågor? Maila oss på konvent@kodachi.se så svarar vi så fort vi kan!

[instruktioner kommer]

KodachiCrew – jag ska jobba för…

Ska du jobba med en av våra försäljare, föreningar eller aktivitetsledare? För att få ditt gratis inträde till konventet behöver du registrera dig som KodachiCrew.
Har du några frågor? Maila oss på konvent@kodachi.se så svarar vi så fort vi kan!

[instruktioner kommer]

Artist Alley (privatperson)

Artist Alley är försäljartorget för privatpersoner som säljer produkter de tillverkat själva. Varje försäljare i Artist Alley får ett bord att visa upp och sälja sina varor. För dem som har företag hänvisar vi till att ansöka som Butik istället.
Mer info för deltagare i Artist Alley kommer läggas upp inom kort.

Skicka er ansökan till artist.alley@kodachi.se med följande:

  • Vem du/ni är: namn, ålder och eventuell erfarenhet av liknande event
  • Beskriv era produkter: vad är det ni säljer?
  • När kan ni vara på plats och när måste ni åka? Mer info nedan.
  • Hur många personer kommer arbeta för er? Mer info nedan.
  • Presentation av er försäljning för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp er för världen! Texten ska helst vara på svenska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.

Tider: Vi ser helst att alla i Artist Alley är på plats antingen onsdag kväll (25 maj) eller tidigt torsdag morgon (26 maj) innan vi öppnar 10.00. Vi rekommenderar att alla i Artist Alley håller öppet under våra utsatta öppettider: 10.00-20.00 tors-lör och 10.00-12.00 på söndagen. Meddela om du inte kan närvara hela konventet!
Medarbetare: Vi tillåter totalt max 3 personer (inklusive dig själv) som räknas in i ditt team och får gratis inträde. Glöm inte att registrera dem!

Butik (företag)

Skicka er ansökan till sales@kodachi.se med följande:

  • Presentera er och ert företag
  • Beskriv era produkter: vad är det ni säljer?
  • Ungefär vilken yta behöver ni?
  • När kan ni vara på plats och när måste ni åka? Mer info nedan.
  • Hur många personer är ni som jobbar på plats? Mer info nedan.
  • Övriga önskemål
  • Presentation av er butik för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp er för världen! Texten ska vara på svenska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.

Tider: vi ser helst att alla försäljare är på plats antingen onsdag kväll (25 maj) eller tidigt torsdag morgon (26 maj) innan vi öppnar 10.00. Vi rekommenderar att alla butiker håller öppet under våra utsatta öppettider: 10.00-20.00 tors-lör och 10.00-12.00 på söndagen. Meddela om ni inte kan närvara hela konventet!
Alla som jobbar för butiken måste registreras för att få ta del av förmånerna, bl.a. gratis inträde.
OBS! Kodachicon tar avstånd från och, i enlighet med svensk lag, tillåter INTE försäljning av olicenserade produkter samt kopior.

Scen och föreläsningar

Skicka er ansökan till stages@kodachi.se med följande:

  • Vem du/ni är: namn, ålder och eventuell erfarenhet av liknande event
  • Beskriv er aktivitet: antal deltagare på scen, vad ni ska göra (skådespel, sjunga, panel?) och vad det ska handla om. Om materialet är eller kan bli olämpligt för barn under 13 måste ni nämna det.
  • Vad ni behöver på scen: utrustning (mic, projektor), möbler, props och rekvisita
  • Önskemål för schemaläggning: vill ni helst ha eventet på en viss dag eller viss tid, eller kvittar det?
  • Om ni vill söka ekonomiska bidrag via Kodachicon, skriv vilka summor det skulle handla om.
  • Presentation av eventet för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp ert planerade event för världen! Texten ska vara på svenska och behöver innehålla relevant information som t.ex. språk om ni håller eventet på engelska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.
Hålla i en aktivitet eller ett event

Gäller både enskilda arrangörer och föreningar som håller i aktiviteter.

Skicka er ansökan till aktiviteter@kodachi.se med följande:

  • Vem du/ni är: namn, ålder och eventuell erfarenhet av liknande event
  • Beskriv er aktivitet:
    Är det en tävling, lek, spel eller sysselsättning?
    Vad går det ut på? Vad är det deltagarna ska göra?
    Är det ett schemalagt event eller en löpande aktivitet med drop-in?
  • Hur många deltagare? Ange minimumkrav till maxgräns (t.ex. minst 4 pers, max 8)
  • Hur många är ni som håller aktiviteten? Alla måste registrera sig.
  • Önskemål för schemaläggning: vill ni helst ha eventet på en viss dag eller viss tid, eller kvittar det? (För föreningar och löpande aktiviteter- se nedan!)
  • Vilken utrustning behöver ni? Är det utrustning ni behöver låna av oss eller fixar ni det själva?
  • Om ni vill söka ekonomiska bidrag via Kodachicon, skriv vilka summor det skulle handla om.
  • Om ni har övriga önskemål eller behov, ange det.
  • Presentation av aktiviteten för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp ert planerade event för världen! Texten ska vara på svenska och behöver innehålla relevant information som t.ex. språk om ni håller eventet på engelska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.

Med löpande aktivitet menar vi en aktivitet med drop-in som är på plats hela eller större delar av konventshelgen.
Om materialet är eller kan bli olämpligt för barn under 13 måste ni nämna det i er ansökan.

För föreningar och löpande aktiviteter: vi ser helst att alla löpande aktiviteter är på plats antingen onsdag kväll (25 maj) eller tidigt torsdag morgon (26 maj) innan vi öppnar 10.00. Vi rekommenderar att alla stående aktiviteter är öppna under våra utsatta öppettider: 10.00-20.00 tors-lör och 10.00-12.00 på söndagen. Meddela om ni inte kan närvara hela konventet!

Ansök som tävlande till cosplaytävlingen

[instruktioner kommer]


Kontakta oss via facebook eller mail: konvent@kodachi.se